دانلود آهنگ , SMS , عکس توپ , نرم افزار , فیلم داغ , موبایل 2013 , دانلود عکس و اس ام اس

آهنگ های جدید و نایاب و موزیک ویدئو های جدید در نایس اس ام اس دانلود فیلم های داغ

دانلود آهنگ , SMS , عکس توپ , نرم افزار , فیلم داغ , موبایل 2013 , دانلود عکس و اس ام اس

آهنگ های جدید و نایاب و موزیک ویدئو های جدید در نایس اس ام اس دانلود فیلم های داغ

برای رفع بوی بد بدن چه باید کرد؟

برای رفع بوی بد بدن چه باید کرد؟ 

http://Nice-sms.blogsky.com/  

 

عریق اغلب برای افراد، صرفاً یک ناراحتی جزیی است. بویی که در بعضی موارد ایجاد می‌شود به‌ علت عرقی است که احتمالاً بوی آزاردهنده‌ای دارد. گر چه تعریق عملا بویی به همراه ندارد، با این حال ممکن است در تماس با باکتری‌های روی پوست بوی ناخوشایندی ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، قرارگرفتن در معرض آفتاب، انجام حرکات ورزشی، ایراد سخنرانی و به عبارتی انجام کلیه این فعالیت‌ها می‌تواند موجب ایجاد تعریق در بدن شود. عرق‌ کردن تحت چنین شرایطی، امری طبیعی و نشانه سلامت است. زمانی که در معرض گرما قرار می‌گیرید و به هنگام حرکات ورزشی شدید یا استرس شدید، حجم زیادی از آب بدن به‌ صورت تعریق خارج می‌شود.

مکانیسم تعریق

عملکرد اصلی تعریق خنک کردن دمای بدن به منظور ثابت نگه داشتن آن تا حداکثر 37 درجه است، فرآیند تعریق عموما با قرار گرفتن در محیط گرم و مرطوب، فعالیت کردن یا وجود تب فعال می‌شود. توانایی تعریق به انسان این امکان را می دهد که در شرایط آب و هوای متفاوت زندگی کند.

بدن ما دو نوع عرق «آپوکراین» و «اکرین» ترشح می‌کند، عرق «اکرین» برای پایین آوردن درجه حرارت بدن، مثلا هنگام ورزش یا زمانی که هوا خیلی گرم است کاربرد دارد. این نوع عرق در همه قسمت‌های بدن به طور یکنواخت ترشح می‌شود و بی بو است.

«آپوکراین» نوع ویژه ای از ترشحات بدن است که در محل‌های مخصوصی مثل زیر بغل، کشاله های ران، دست‌ها و پاها ایجاد می‌شود. این نوع عرق دلیل پیدایش بوی تند و زننده است. ولی آپوکراین هم مثل اکرین کاملا بی بو است و حاوی چربی و پروتئین است. باکترهایی روی بدن ما وجود دارند که از عرق آپوکراین تغذیه می‌کنند و وقتی این عرق را مصرف می‌کنند همان کاری که سایر موجودات زنده پس از غذا خوردن انجام می دهند از او سر می زند. به طوری که غذا را دفع می‌کند و این بوی زننده و منزجر کننده از این موضوع ناشی می شود.

عوامل پیدایش بوی بدن چیست؟

 درست حمام نکردن: یکی از دلایل عمده در پیدایش بوی بد این است که به میزان کافی حمام نمی کنیم. البته فقط شست و شوی بدن کافی نیست، پاکی و نظافت لباسها نیز در این مسئله موثر هستند.

عرق کردن: بدن برخی افراد بوی تندتری دارد به این دلیل که بیشتر عرق می‌کنند دلیل آن می تواند استرس یا فعالیت جسمی بیش از اندازه باشد این روزها استرس عامل رایج تری است. توقعات بالا، برنامه‌های فشرده کاری و ... همه و همه اضطرابی بیش از حد نرمال بر بدن وارد می‌کنند که باعث عرق کردن بیشتر می شود. عرق کودکان معمولا بوی بد نمی گیرد به این علت که آبوکراین ترشح نمی کنند از این رو باکتری‌ها نمی توانند با چیزی فعل و انفعال داشته باشند. با بالا رفتن میزان تستوسترون بدن در دوران بلوغ، آپوکراین نیز ترشح می شود.


 تغذیه: خوردن بعضی از غذاها نیز می تواند بر بوی بدن تاثیرگذار باشد غذاهایی تند و تلخ با بوی نافذ معمولا تاثیر منفی بر بوی بدن بدن دارند. سیر، زیره و کاری نمونه‌هایی از این غذاها هستند . کمبود روی نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.

چه باید کرد؟

بیشتر حمام کنید. حمام کردن و شست و شوی به موقع لباس‌ها می تواند شروع خوبی باشد.

تغذیه مناسب: کم کردن مصرف کافئین از برنامه غذایی روزانه بسیار مفید خواهد بود. قهوه، نوشابه، شکلات و سایر مواد غذایی کافئین دار با تحریک غده ترشح کننده آپوکراین در ایجاد بوی بدن بدن تاثیر دارند. نوشیدن میزان کافی آب و مایعات،غدد ترشح کننده اکرین را فعال می سازد که باعث رقیق تر شدن عرق آپوکراین می شود.

استفاده از دئودورانت‌ها و ضد عرق‌ها به صورت استاندارد وقتی به یک ترکیب ضد عرق اطلاق می شود و آن را موثر می دانند که پس از مصرف بتواند حداقل 20 درصد از میزان تعریق یک ناحیه بکاهد به طور کلی هدف از کاربرد مواد ضد عرق و بو بر افزایش بهداشت فردی است.

اکثر دئودورانت‌ها فقط بوی بد بدن را می پوشانند اما دئودورانت‌هایی هستند که با این عناصر مقابله می‌کنند موثرترین بهتریت دئودورانت‌ها حاوی آلومینیوم یا روی هستند که درهر دوی این عناصر برای مقابله با باکتریهای تولید کننده عرق را مسدود می‌کنند و باکتری‌ها نیز چیزی برای فعل و انفعال با آن ندارند. دئودورانت‌ها اگر چه به علت دارا بودن اسانس پوست را خوشبو می‌کنند ولی در میزان تعریق نقشی ندارند بنابراین در کنار آنها به مواد ضد عرق نیز نیاز است این قبیل محصولات جنبه دارویی داشته و میزان تعریق بدن را کاهش می دهند.

براساس گزارش وزارت بهداشت، اما در صورتی که بهداشت فردی و شست و شوی مرتب و انتخاب صحیح پوشاک وجود نداشته باشد کاربرد این مواد به خصوص اسپری‌های خوشبو کننده نه تنها کار ساز نبوده بلکه بوی ترکیبی حاصل از بدن بسیار آزار دهنده تر خواهد شد. ضمن اینکه امکان استفاده از این اسپری‌ها برای برخی افراد به دلیل داشتن حساسیت پوستی نسبت به آنها وجود ندارد.

 درمان‌های دیگر

اگر بوی عرق بدن با هیچ کدام از روشهای بالا از بین نرفت بدانید که راههای دیگری نیز برای رفع آنها وجود دارد که نیازمند تجویز پزشک است . موارد بسیار شدید احتمالا از بیماریهای خاص ناشی می شوند که باید تحت درمان قرار بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد