دانلود آهنگ , SMS , عکس توپ , نرم افزار , فیلم داغ , موبایل 2013 , دانلود عکس و اس ام اس

آهنگ های جدید و نایاب و موزیک ویدئو های جدید در نایس اس ام اس دانلود فیلم های داغ

دانلود آهنگ , SMS , عکس توپ , نرم افزار , فیلم داغ , موبایل 2013 , دانلود عکس و اس ام اس

آهنگ های جدید و نایاب و موزیک ویدئو های جدید در نایس اس ام اس دانلود فیلم های داغ

انار میوه بهشتی با خواصیت فراوان

با آمدن فصل سرما کم کم میوه هایی هم چون خرمالو، پرتغال و انواع مرکبات وارد بازار می شود که یکی از مهمترین این میوه ها انار است. انار، میوه‌ خوش ‌خوراکی است که خیلی از خانواده‌ ها آن را به اصطلاح دون می ‌کنند و به همراه نمک و گل پر می‌ خورند. خوردن انار در شب یلدا سال‌ های سال است که به یکی از آداب این شب طولانی سال تبدیل شده است.

http://s5.picofile.com/file/8146825384/anar_01.jpg


 


خواصیت انار:


تصفیه خون: انار یک تصفیه‌ کننده خون بوده و برای کبد بسیار مناسب است. به این دلیل از قدیم خوردن این میوه برای شفافیت پوست توصیه می ‌شده است.

بهداشت دهان و دندان: امام رضا (ع) فرموده اند: انار بخورید تا دهان ‌تان پاکیزه و خوش ‌بو شود. مطالعات متعدد نشان داده  است که این سخن پایه و اساس علمی دارد و عادت به خوردن این میوه مانع از تشکیل پلاک ‌های دندانی و بروز پوسیدگی دندان می ‌شود.

تقویت قلب: نکته مهمی که باید درباره انار بدانیم خاصیت حفاظتی آن در برابر بیماری‌ های قلبی است. انار احتمال ابتلا به بیماری‌ های قلبی را (با کاهش فشار خون، جلوگیری از اکسید شدن LDL و تشکیل پلاک در دیواره عروق) پایین آورده و ریسک ابتلا به گرفتگی عروق را کم می‌ کند.

مناسب برای زمان بارداری: بهتر است خانم‌ های باردار نیز در این دوران انار میل کنند چرا که این میوه هم علایم ویارشان را کاهش می ‌دهد و هم به رشد جنین کمک می ‌کند.

ویتامین و مواد مفید انار:


این میوه سرشار از ویتامین C (یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی) است و خوردن یک عدد از انار یا 100 سی ‌سی از آب آن تامین ‌کننده ی 16 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین است. ضمنا منبعی از ویتامین B5 و پتاسیم است و ترکیبات آنتی ‌اکسیدانی آن از خانواده پلی فنول ‌ها می باشد که از دیگر مواد ارزشمند این میوه به شمار می آید. مزه گس انار نیز به دلیل تاننی است که در پوست‌ اش دارد، درست مثل چای.

نحوه مصرف انار:

 

خوردن این میوه و آب آن به دلیل ترکیباتی که دارد، یبوست ‌آور است و خوردن‌ اش به همراه هسته مانند یک ملین عمل می‌ کند، اما به دلیل ایجاد مشکلاتی به هنگام دفع، بهتر است که یک چهارم آن را با هسته و بقیه ‌اش را بدون هسته میل کنید. ضمنا از آنجا که این میوه نفاخ است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گل ‌پر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفاخ بودن را از این میوه می‌ گیرد.
خوردن انار یا آب آن به تنهایی سوء‌ ذهاضمه‌ آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد. به این دلیل خوردن ‌اش با گلپر توصیه می ‌شود. یادتان باشد که خوردن مقدار کمی از انار گل پر زده بعد از غذا به هضم غذا کمک می‌ کند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد